Odkryj tajemnicę szybkiego rozwoju biznesu na platformie Tik Tok!
Już w 2022 roku 80% ruchu konsumenckiego pochodziło z krótkiego przekazu wideo. Kiedy inne
platformy drastycznie tną zasięgi i trzeba dużo inwestować w reklamę, by pozyskać
lidy sprzedażowe, to Tik Tok z powodzeniem w sposób organiczny pozwala promować i
rozwijać biznes.
Dlaczego tak się dzieje?
- filmiki cechuje dynamika,
- krótki czas,
- wideo jest najlepiej przyswajalną formą przekazu,
- łatwość skupienia uwagi,
- atrakcyjność wizualna,
Przekaz w postaci wideo marketingu jest bardzo skuteczną formą
rozwoju biznesu w każdej branży. Stanowi darmowe narzędzie tworzenia wizerunku,
który sprzedaje w sieci, generuje ogromne zasięgi, duże ruch, buduje ogromną, zaangażowaną
społeczność. Wchodząc obecnie z biznesem na tik tok jesteś o duży krok przed konkurencją i
korzystasz z uprzywilejowanego czasu. Dużo łatwiej angażujesz społeczność,
pozyskujesz obserwatorów, tworzysz relacje i w krótkim czasie możesz wnieść
wartość do bardzo dużej grupy ludzi nie tylko tych, którzy cię obserwują ale całej
społeczności tik tokowej.
Dodatkowo algorytm maksymalnie promuje treści nowych
twórców, dając ogromne organiczne zasięgi na starcie. Dużo szybciej zbudujesz
influencerskie konto niż na innych platformach. Obecnie jest jeszcze mała
konkurencja dużo i niezagospodarowanych niszy.
Udostępnij ten artykuł, jeśli sądzisz, że może być pomocny innym osobom!
Szokujące odkrycie na temat algorytmu Tik Toka!
Tik Tokowi zależy na maksymalizacji czasu spędzonego w aplikacji, dlatego promuje filmiki z dużym zaangażowaniem czyli takie, które mają wysoki Watch Time, dużą ilość udostępnień, komentarzy, lajków i zapisów na później. Trafiają one wtedy do zakładki „DC” – dla ciebie inaczej for your page i widoczne są dla całej społeczności tik tokowej.
Dlaczego tak się dzieje?
Algorytm Tik Toka, czyli sztuczna inteligencja uważa, że produkujesz atrakcyjne treści. Podobnie kiedy Ty przeglądasz Tik Toka i dajesz swoje zaangażowanie, wówczas Tik Tok pokazuje tobie więcej treści, które Ciebie interesują. Sztuczna inteligencja cały czas analizuje metadane czyli opis, hasztagi, muzykę, które użyłeś, klatka po klatce i promuje twoje treści wśród społeczności, którą taki kontent interesuje. Dlatego warto wchodzić w narzędzia twórcy, sprawdzać dane analityczne zarówno konta jak i poszczególnych filmików, wyciągać wnioski i na tej podstawie produkować viralowe treści.
To musisz wiedzieć, zanim wystartujesz na Tik Toku!
Grupa Docelowa/ Nisza
Zadaj sobie pytanie: kim są te osoby, jaką mają płeć, ile lat, czym się interesują, jaki styl życia prowadzą, jakim językiem operują i jakie potrzeby zaspokajasz swoim produktem, usługą lub biznesem i przede wszystkim, co ciebie również wyróżnia na tle konkurencji, jaką masz wartość dodaną ty, twoja usługa, produkt i biznes?
Kto jest twoim klientem, jakie problemy rozwiązujesz, jakie wyzwania ma twój klient i jakim ekspertem doświadczeniem ty możesz się dzielić?
CEL
Po co jesteś na Tik toku, po co to robisz?
1. Czy chcesz wykreować markę osobistą? Tik Tok genialnie się do tego nadaje, ponieważ pokazujesz swoją twarz czyli wizerunek i tworzysz rozpoznawalność. Marka sprzedaje, kreujesz zaangażowaną społeczność, poprzez przekazywanie swojej eksperckiej wiedzy do niszy.
2. Chcesz pozyskać więcej klientów, zwiększyć zysk, sprzedaż, obrót, wytworzyć nowe produkty, nową ofertę.
3. Pozyskać partnerów do biznesu i po czym stwierdzisz, że osiągniesz w tym sukces. Jakie masz wskaźniki?
4. Tworzenie aktywów zewnętrznej bazy mailowej, czyli tam gdzie przekierujesz swoich widzów z tik toka na przykład na stronę www, do zamkniętej grupy na Facebooka, listę mailową, telegram, WhatsApp, Discord, baza SMS. Po to na przykład, by dalej edukować, zacieśniać relacje i robić dalszą sprzedaż.
5. Budowa pozostałych Social mediów, czyli tik tok jako dźwignia do rozwoju Instagrama ,YouTube, Facebooka, Linkedina…
6. Edukacja, czyli rozwijasz komunikację, zyskujesz rozwój osobisty, budujesz relacje, kreatywność, inspiracje, szkolisz się w wideo marketingu.
7. Konto influencerskie wysoko zaksięgowe, gdzie masz rozpoznawalność, współpracę z markami influencerami Cross marketing różne projekty.
8. Chcesz stworzyć agencję marketingową, prowadzić konta dla innych firm zarabiać w ten sposób.
STRATEGIA
Działaj na zasadzie: „Poznaj mnie, Polub Zaufaj i Sprzedaj”, tworzysz wówczas raving fans czyli zaangażowaną, “wielbiącą” społeczności, która podąża za twoim Call to Action.
Możesz mieć strategię wysokozaksięgową lub wąsko- pod konkretną grupę docelową. Połączenie dwóch strategii, czyli mówienie pod niszę z dużą viralowością daje wysokie zasięgi i większą sprzedaż niż wyłącznie ekspercko do wąskiej grupy.
PLAN
To plan działania i plan publikacji postów, czyli harmonogram, właściwa nazwa, ustawienie konta, planowanie scenariuszy, to wszystko ma znaczenie dla powodzenia rozwoju biznesu na Tik Toku.
Zostaw komentarz z informacją, co jeszcze chciałbyś wiedzieć o Tik Toku?
0 komentarzy